Citáty o vzdělání - 16. strana
Tip: u známých osobností se při najetí myší na jméno zobrazí krátké info o daném člověku.
Starci rádi udílejí dobrá ponaučení, aby se utěšili nad tím, že už nemohou dávat špatné příklady.
Odloučení chabé city tlumí a silné zvětšuje, tak jako vítr zhasíná svíčky a rozdmychává oheň.
Naneštěstí je pro přetížené učitele takřka nemožné zachovat si instinktivní náklonnost k dětem| postupně k nim nabudou tytéž pocity jako cukrářský učeň ke kremrolím.
Moudrost není v sebezapírání, ale v tom, naučit se nalézat radost ve věcech dostupných.
Čtení a psaní nelze nazvat malým vzděláním, když napomáhá lidem, aby byli lepší ke všem tvorům.
Abychom se naučili trpělivosti, musíme se téměř tak cvičit, jako když se učíme hudbě, zatím však skoro vždy jsme nepřítomni, když učitel přichází.
Ve škole jsem získal více tím, že jsem koukal z okna a fantazíroval, než neslouchal výkladům.
Člověk se stane vzdělancem jen díky vlastní duševní práci, to znamená vlastním promýšlením toho co se dozvíme od jiných lidí nebo z knih.
Lidská zřízení se zdají na první pohled založena na hromadách pohyblivého písku. Teprve, když je zkoumáme zblízka, když odstraníme prach a písek, který obklopuje stavbu, spatříme jejich neochvějný poklad a naučíme se vážit si jejich základů.
Nikdy nebudu dbát, aby se Emil neporanil... Snášet bolest je první předmět, kterému se má učit a který bude potřebovat nejvíce.
Když se narodíme, nejprve se naučíme mluvit a teprve pak myslet. A tohle počáteční zpoždění už pak nikdy nedoženeme.
Moudří lidé si umějí rozdělit loučení s mládím na několik desítek let.
Národové mívají vždy jen tolik svobody, kolik jí dovedou vzdělaností a materiální mocí svou dobýti a obhájiti.
Změna je spojená s učením a učení jde pomalu. I když jste mimořádně nadaní, trvá dlouhá léta než se stanete velkým operním zpěvákem nebo zpěvačkou.
Společnosti se musí naučit zapomínat, škrtat a ničit tak, aby mohli stavět znovu.
Abychom uspěli v dnešním světě potřebujeme správnou kvalifikaci, správné školy a správné přátele na správných místech.
Obdivování je daleko nejdůležitější částí studia.
Veškeré učení se opírá především o paměť, učíme se zbytečně, jestliže nám vymizí z paměti, co se naučíme. Někteří lidé věřili, že je darem přírody a ničím jiným, avšak ona se zvětšuje pěstováním, tak jako všechno ostatní. Můžeme dokonce říci, že se nic tak nezvětšuje, věnuje-li se tomu péče, a nic tak nehyne, je-li to zanedbáváno, jako paměť.
Nezáživný učitel je jako vyprahlá půda pro něžné rostliny.
Největším plodem studia a plným úspěchem práce je schopnost improvizovat.