Citáty o vzdělání - náhodné
Tip: u známých osobností se při najetí myší na jméno zobrazí krátké info o daném člověku.
Myslím, že křesťané se nejvíce sbližují tehdy, kdy jsou vystaveni pronásledování. V Iráku, v Pákistánu, v Indonésii, v Orisse či Radžastánu, žijí křesťané pod tlakem a nemohou si dovolit ten luxus čekat na sjednocení, dokud se věci nevyřeší. Setkal jsem se osobně s několika lidmi, kteří byli vystaveni násilí, mezi nimiž byla jedna žena, která byla nucena být svědkem mučení a zavraždění svého manžela, protože odmítl opustit svoji křesťanskou víru. Toto je moment, který pomůže pochopit, jaké pravdy jsou základní.
Láska je nejlepší učitelkou.
Usilovali sa ho definitívne zastaviť, tým že ho pribili na kríž a zapečatili hrob. A našli ho na ceste do Emauz v spoločnosti dvoch malomyseľných učeníkov, Krista nič nezastaví... (z knihy Nepohodlné evanjeliá)
Ak vyučuje učiteľ zo životnej nevyhnutnosti, jeho žiaci sa nudia, sú otrávení a živoria spolu s ním.
Vzdělání není pouhým nashromážděním jednotlivých vědomostí, jako není těstem mouka, voda, sůl, kvasnice atd. dohromady naházené.
Martinův doplněk: Kdo to neumí učit, ten to řídí.
Vyučujíce učíme se, vypravujíce pozorujeme, tvrdíce zkoumáme, ukazujíce hledáme, píšíce myslíme, čerpajíce natahujeme vodu do své studny.
Je třeba se i učit, i v praxi upevňovat to, co ses naučil.
Vzdělání umožňuje člověku zlobit se nad věcmi ve všech koutech světa.
Znalosti lidí se člověk naučí buď bez učitele, anebo vůbec ne.
Když čteme zprávy učitelů o našich dětech, máme pocit úlevy a dokonce štěstí, že nikdo nikomu nepodává zprávy o nás.
Nikdy som nedopustil, aby škola stála v ceste môjmu vzdelaniu.
Nikdy nepochopím, proč vlastně psychiatři studují medicínu. Měli by si vybrat práva. Jenom řeční. Čím větší žvanil, tím větší kapacita.
Problém upadající rozumnosti a těžký pokles kvality myšlení je zastírán jednak dostatečným počtem mimořádných výkonů a hlavně triumfálním postupem vědy. V celku však zvláště evropská společnost degeneruje, což je ještě podepřeno nechutí inteligence k potřebné reprodukci. - Petr Piťha v přednášce "Velká iluze českého školství", přednesené 2. dubna 2008 na zahájení Pedagogických dnů na Univerzitě Hradec Králové
Bez potřebného množství vědomostí člověk dost dobře nemůže přemýšlet, protože nemá o čem a novou informaci nemá kam zařadit a s čím srovnávat. - Petr Piťha v přednášce "Velká iluze českého školství", přednesené 2. dubna 2008 na zahájení Pedagogických dnů na Univerzitě Hradec Králové
Kdyby se Římané museli učit latinsky, neměli by čas dobýt svět.
Pacheco a jeho žáci, včetně zetě, vyznávali objektivní realitu výtvarné myšlenky tak zaníceně a bezvýhradně jako florentští novoplatonikové.
Rovnostářstvím je nesena i nechuť ke klasifikaci a snaha vystačit se slovním hodnocením. Jenomže slabší, nebo pohodlní jedinci se musí včas dozvědět, že jejich výkon ve srovnání s jinými je slabý. Že to nic neubírá na jejich důstojnosti člověka a člena společenství, je druhá věc. - Petr Piťha v přednášce "Velká iluze českého školství", přednesené 2. dubna 2008 na zahájení Pedagogických dnů na Univerzitě Hradec Králové
Všechno, co opravdu potřebuji znát, jsem se naučil v mateřské školce.
Trvám na tom, že škola je především určitý řád, pokud chybí, změní se škola na zábavné zařízení. - Petr Piťha v přednášce "Velká iluze českého školství", přednesené 2. dubna 2008 na zahájení Pedagogických dnů na Univerzitě Hradec Králové