Citáty o politice - 22. strana
Tip: u známých osobností se při najetí myší na jméno zobrazí krátké info o daném člověku.
Politika je nebezpečná hra.
Je to tajemství přírody a politiky, že je leckdy bezpečnější změnit spousty menších věcí než udělat jednu větší změnu.
Vlády trvají tak dlouho, dokud nízko zdanění občané se stačí ubránit těm vysoko zdaněným.
Vlády vládnou tak dlouho, dokud se ti s nízkým zdaněním dokáží bránit těm vysokozdaněným.
Zvykej si konat i to, nač si netroufáš! Vždyť i levice, k ostatním výkonům nedostatkem zvyku neobratná, otěží vládne rázněji než pravice. Přivykla tomu.
Vyhlaď domněnky, zadrž chtíče, udus žádosti a rozumu dopřej vlády nad sebou.
Nejnebezpečnější pro politika je, když sám uvěří tomu, co říká.
Politika v demokracii by byla celkem jednoduchou záležitostí, kdyby nebylo třeba stále znovu vyhrávat volby.
Ušlechtilé skutky můžeme vykonat, aniž vládneme zemi a moři.
Základní podmínkou dobrého života v obci jest vláda zákonů, nikoli lidí.
Na rozdíl od včel jsou lidé tvorové spíše političtí než společenští.
Demokracie je pořád ta nejlepší forma vlády. V demokracii jsou alespoň chráněny občanské svobody. Žádný občan nemůže být svévolně mučen, uvězněn anebo přinucen shlédnout některá představení na Brodwayi.
v roce 1989 [Jordánsko je Palestina. Hlavním městem Palestiny je Ammán. Chtějí-li Arabové najít své politické vyjádření, musí tak učinit v Ammánu. Území na západ od řeky Jordán - Judea a Samaří - jsou prostě izraelská. Mendel, M. Židé a Arabové. Rovina, Prachatice, 1992. Str. 156-167]
Šamirova osobnost a styl se výrazně lišily od těch Beginových, a to navzdory silné shodě na ideologii a politice. Šamir byl zřejmě ovlivněn mnoha lety strávenými v podzemí a poté v Mosadu. Na rozdíl od Beginovy dominující osobnosti je Šamir jemnější. Držel se mnoha témat ze společného programu, avšak klidněji, nenápadněji a méně konfrontačním stylem. Má tendenci se vyhýbat publicitě a médiím a je poměrně nekomunikativní o své minulosti. Je pokládán za metodického a pracovitého člověka s příjemným zevnějškem, který skrývá drsnou osobnost. Byl vnímán, zejména ve Washingtonu, jako více diplomatický a méně bojovný než Begin. Někteří jej popisovali jako tichého, nudného, necharismatického, avšak odhodlaného člověka. [Bernard Reich. Political Leaders of the Contemporary Middle East and North Africa: A Biographical Dictionary. s. 490]
V projevu na Jom Kipur (20.5.2009): [Jeruzalém zůstane izraelským hlavním městem navždy. To není slib, to je skutečnost... Nesouhlasíme spolu v řadě věcí, ale ohledně Jeruzaléma se drtivá většina shoduje. Neexistují dva Jeruzalémy. Je jen jeden Jeruzalém a ten nikdy nebude tématem k diskusi. Budoucnost Jeruzaléma je jako budoucnost Státu Izrael a jako celého židovského národa. Jeruzalém nebude nikdy rozdělen a nikde se Jeruzaléma nevzdáme... Král David jej učinil svým hlavním městem před takřka 3.000 lety a král Šalamoun vybudoval první Svatý Chrám na hoře Moria, na Chrámové hoře. Když padl a byl nám sebrán, Židé v exilu v Babylónu plakali a slíbili na něj nikdy nezapomenout... Už od té doby je hluboko v srdci židovského lidu a je jedním z nejzjevnějších projevů našeho židovství… Jako ministr izraelské vlády jsem hrdý na to, že jsem mezi těmi, kdo stráží Jeruzalém.]
Podivná věc, není u nás strany politické, sebenepatrnější, která by měla ve svém programu antisemitismus, nenávist rasovou, a záští rasové; a bývá to často uváděno jako naše politické plus před jinými zeměmi… a naše republika platí ve střední Evropě za zemi přímo filosemitskou… Žije tedy ve skrytu duše našich lidí nenávist k Židům, která propukne v příhodnou chvíli a zatemní jinak případ jasný, jako že dvakrát dvě jsou čtyři? Co mne děsí je právě ta skrytost…
Vede-li inženýr dráhu, nevede ji přes vrchol hory, nýbrž oklikou po jejím úpatí. Tato oklika není kompromis mezi přímostí tratě a výškou hory, je to prostě velm přesné počítání se skutečnými fakty. V politice se však nepracuje inženýrsky: udělá se projekt a čeká se, s jakými překážkami se setká, a teprve potom se handluje o nějakou tu okliku. Řeší-li se všechno kompromisem, znamená to, že nejsou předem váženy okolnosti, s nimiž bude nutno dále prakticky počítat: tomu se ovšem říká fušerská práce. (1925)
Pesimismus je jisté požitkářství; je to prostředek, jak se radovati ze špatného stavu věcí. (O věcech obecných čili Zóon politikon)
Jakkoliv nacistickou ideologii odsuzujeme jako zločinnou a v přímém protikladu k našemu politickému přesvědčení, zpochybňovaní holocaustu považujeme za ubohé, jsme hluboce přesvědčeni, že svoboda slova je jednou z nejvyšších hodnot, a cítíme tedy povinnost vyjádřit nesouhlas s odsouzením pana Zündela pro jeho výroky. — tisková zpráva LiRA/LiberálovéČR
Náboženství je nejhorší propagandistická strategie v politice. Dovolává se dogmant a trestů a nelze s ním diskutovat. Je to forma manipulace - je jedno jestli islám na východě nebo katolicismus zde, ale systém, který spoléhá na strach, je špatný. [Religion is the worst propaganda strategy in politics. It appeals to dogmas and punishment and one cannot debate it. It is a form of manipulation - be it Islam in the east, or Catholicism here, but the system which relies on fear is a bad one.]