Citáty o lži a pravdě - 54. strana
Tip: u známých osobností se při najetí myší na jméno zobrazí krátké info o daném člověku.
Kdyby byla jen jedna pravda, nebylo by možno namalovat sto obrazů na jedno téma.
Všichni chybují tím nebezpečněji, že každý sleduje jednu pravdu; jejich chyba není v tom, že by se řídili nepravdou, nýbrž že nedokáží sledovat i jinou pravdu.
Myslím, že existuje pouze jedna pravda, která je univerzální a k níž bychom měli směřovat. Je spojena s fakty a s tím, jak věci skutečně byly nebo jsou. Jiná věc je otázka víry, ale to už se dostáváme mimo veškeré racionální argumenty.
Nejúděsnější na tom všem není, že člověka mohou zabít za to, že smýšlí jinak, ale to, že by mohli mít pravdu.
Pro budoucnost anebo pro minulost, pro dobu, kdy myšlení bude svobodné, kdy se lidé budou lišit jeden od druhého a nebudou žít v samotě, pro dobu, kdy bude existovat pravda a kde věci, které se stanou, nebudou se moci odestát. Z věku uniformity, z věku osamocení, z věku Velkého bratra, z věku doublethinku - zdravím Vás!
Čirá přítomnost je nezachytitelným postupem minulosti, pohlcující budoucnost. Veškeré vnímání je v pravdě již pamětí samotnou. (Kafka na pobřeží)
V dopise americkému sionistickému příteli po půl roce žití v mandátní Palestině, 1921. [Ti, kdo mluví o návratu, jsou čerství příchozí. Jeden starý dělník je plný inspirace a víry. Říkám, že dokud jsou tady ještě ti, kteří vytvořili to málo, co tu je, nemohu odejít a ty musíš přijet. Neřekla bych to, kdybych nevěděla, že jsi připraven těžce pracovat. Je pravda, že dokonce i těžká práce se hledá obtížně, ale nepochybuju, že si něco najdeš. Pochopitelně, toto není Amerika a člověk může ekonomicky dost trpět. Mohou být znovu nepokoje. Ale jestli někdo chce mít svou vlastní zemi a jestli si to přeje celým srdcem, musí na to být připraven. Až přijdeš, jsem si jistá, že budem schopni plánovat. Není na co čekat.]
Pravda může posloužit pouze tehdy, když je pro ni příjemce zralý. Není proto vinou pravdy, že je v lidech stále ještě tolik nevědomosti.
Není na mě abych věděl všecho o nebi a o pekle. Ale na tomto světě existuje tolik špíny a hororu, proto pravda a dobro musí existovat někde jinde. A to znamená, že Bůh musí někde být.
Na místě Boha se ocitl kult spotřeby, který je podle mě mnohem horší než cokoli, co kdy církev vynalezla: kultura obchodních středisek a konzumu, Hollywood a prefabrikované hity pop-music. Na druhou stranu je pravda, že rodiče vždy děsí vše, co dělají jejich děti, a tohle je jen další projev generační propasti.
Židé ve svých bohatých dějinách hodně zkusili, ale žádné jejich utrpení nebylo tak hrozné, nesnesitelné a masové, jako je nyní. Naší generaci bylo dopřáno, aby se z hrozného osudu Židů poučila, kam vede antisemitismus … Je pravda, že se každý národ pozná podle toho, jak se chová k Židům, a my jsme se chovali slušně. … Antisemitismus je barbarství a ostuda, které zůstanou vyhrazeny Němcům jako znamení … Musíme si uvědomit, že pro nás…antisemitismus je prvním krokem k pangermanismu, který by nám při druhém kroku vrazil kudlu do zad … Židé na tom dnes jsou nejhůře. V polských ghettech je to ještě horší než v Dachau a Oranienburgu. Proto vás prosím, pomáhejte jim, jak můžete. (Londýn, 29. září 1943 na Roš ha-šana)
Nadšení pro pravdu, které Joseph Ratzinger konsistentně pěstoval, má být chápáno jako odpověď na "slabost" postmoderny.
Jeho dílo jsou typické lyrické epitafy. Poetické výjevy nebo iluminace, které dovolují v jednom okamžiku pochopit smysl bytí v celé komplikovanosti jeho vnitřních protikladů. Bronislav Maj potvrzuje svým dílem jednoduchou pravdu: konsekventní metafyzický básník nemůže být žádný moralista. - Stanislaw Baranczak
Jaké vyhlídky bychom měli, kdybychom kapitál svých pravd jednou zbavili toho, co na nich není podstatné, ale co spíše narůstá častým opakováním.
Nejtíže najdeš pravdu v dobách, kdy všechno může být pravdou.
Čím více se blížíme pravdě, tím více se vzdalujeme skutečnosti.
Pravdu přijímá člověk chladně, lež se zápalem.
Jestliže je pravda, že chudoba člověka se měří jeho potřebami, pak ctižádostivec a lakomec hynou v nejhorší bídě.
Jedním z problémů, které má Klaus a dnešní režim s Brožovou je i to, že se Brožová sjednocuje s názorem úřadu Vysokého komisaře Spojených národů pro lidská práva v tom, že vyloučení Čechů, kteří přišli o české občanství tím, že dostali americké, je hrubá diskriminace, zakázaná v několika mezinárodních smlouvách, podepsaných i Československem a závazných pro ČR. V tom se s ní stoprocentně shoduji a pomáhám Čechoameričanům podávat stížnosti do Ženevy. Podali jsme jich už asi 35, víc než deset jich bylo přijato a jedna už prošla tím, že byla postoupena ČR k vyjádření. To vyjádření je naivní a lživé, na což jsme už poukázali. Myslím a doufám, že z toho bude velká ostuda pro Českou republiku. Vyslýchal mne kvůli tomu zdejší český velvyslanec JUDr Pavel Vošalík. Na Brožové jim vadí, že má jasno v otázkách, které chce dnešní režim znejasnit, že vidí odsouzení a následné rehabilitování jako smazání komunistických rozsudků a pod. Gang kolem dnešního režimu včetně prezidenta Klause chce, aby si svoloč, která se zmocnila domů po popravených, zavřených a po emigrantech, mohla svou kořist ponechat.
Pravdou ale bylo, že se Hrad strašně rozzlobil, že ČTK uveřejnila tolik kritických článků zahraničních médií kvůli hlasům, které dostal od komunistů. To byl tenkrát první případ "prokomunistického hříchu" v této zemi. Proto je nefér (oblíbené slovo současného prezidenta), když se Stanislavu Grossovi vyčítá, že je prvním, kdo se paktuje s komunisty. První byl Václav Klaus. Tenkrát způsob volby kritizovala převážně jen cizina a Hrad srazil poslovi této zprávy, ČTK, hlavu. V českých médiích byla kritika volby Václava Klause díky komunistům nesrovnatelně méně zřetelná a razantní.