Citáty o hlouposti a moudrosti - 7. strana
Tip: u známých osobností se při najetí myší na jméno zobrazí krátké info o daném člověku.
Člověk, který neumí milovat, nemůže být ani inteligenti, půvabný, ani krásný. Jeho život bude tragédie.
Člověk, který prožívá každý okamžik s takovou intenzitou, že se mu život stal rájem, že se mu život sám zdá být božským, nemá potřebu uctívat mrtvé sochy, mrtvé písmo, prohnilé ideologie a hloupé pověry.
Je pravda, že v lásce je vždy trocha bláznovství; ale v bláznovství je pokaždé také špetka rozumu.
Každý den na každeho z nás čeká v průměru jeden blbec a my se na srážku s ním musíme připravit.
Mít ve všem pravdu je spolehlivý znak hlouposti.
Reklama se dělá výhradně pro blbce. Proto je tak úspěšná.
Pátrání po dokonalosti: Jestli hledáš muže, který je přitažlivý, vtipný, chytrý, sebevědomý, citlivý, sexy, něžný a romantický, jdi do kina.
Moudřejší nikdy neustoupí, a pokud to udělá, dokazuje, že vůbec není moudrý, že jeho moudrost byla jen zdánlivá.
U hlupáků jazyk předhání myšlenku.
Úspěch je špatný učitel. Kvůli němu si chytří lidé myslí, že nemohou prohrát.
Blbci žijí veseleji, neboť vždy mají více důvodů k smíchu než lidé moudří a přemýšliví.
Neexistuje jiná rozumná forma výchova než být příkladem - nelze-li jinak, tedy odstrašujícím.
Jak vzniká vynález? To všichni vědí, že je něco nemožné, a pak se objeví nějaký blázen, který neví, že je to nemožné, a udělá vynález.
Nezkrotný smutek omámené duše vyháněj rozumem.
My, ženy, potřebujeme krásu, aby nás muži milovali, a hloupost, abychom milovaly my je.
Činy moudrých lidí diktuje rozum, méně moudrých zkušenost, nevědoucích nutnost, činy zvířat příroda.
Velká láska není jen okouzlení citů. Naopak, je to především rozumové odhodlání dát přednost pravdě jediného proti celému světu.
Lepší je výčitka od chytřejšího, než pochvala od hloupějšího.
Hlupák dovede během hodiny dát víc otázek, než moudrý člověk odpovědí za celý život.
Příčina toho, proč řeky a moře přijímají úctu stovek horských potoků, spočívá v tom, že leží pod nimi. Tímto způsobem tedy mohou vládnout horským potokům. A tak moudrý člověk, který chce být nad druhými, se ponižuje. A aby se dostal před ně, staví se za ně tak že ačkoli stojí, nad nimi, nepociťují jeho váhu, a i když stojí před nimi, nechápou to jako nespravedlnost.