Citáty o Bohu, náboženství a víře - 23. strana
Tip: u známých osobností se při najetí myší na jméno zobrazí krátké info o daném člověku.
Svoboda projevu v naší moderní civilizaci prakticky znamená, že musíme mluvit pouze o bezvýznamných věcech. Nesmíme mluvit o víře, protože je to neliberální; nesmíme mluvit o chlebě a sýru, protože je to přízemní; nesmíme mluvit o smrti, protože je to skličující; nesmíme mluvit o zrození, protože je to netaktní.
Úvahy o tom, že černá díra emituje částice, nasvědčují, že bůh nejenže v kostky hraje, ale občas je hází i tam, kde je nikdo nemůže vidět. (narážka na Einsteinův výrok)
Ne Mojžíš, ne král pozemský, ne papež! Jejich nařízení nezavazují, nejsou-li ve shodě s přikázáními Kristovými.
Protož diem to K SVĚDOMÍ, že bych znal cizozemce odkudkoli, v jeho ctnosti an viece boha miluje, A O DOBRÉ stojí než moj vlastní bratr, byl mi milejší než BRATR.
Boje se ublížiti svědomí svému, býti lhářem před Bohem a dáti pohoršení posluchačům a učedníkům svým, nemohu učení a spisů svých odpřísáhnouti ani odvolati!
"Ale já nechci pohodlí. Chci Boha, chci poezii, chci skutečné nebezpečí, chci svobodu, chci to, co je dobré, a chci hřích." "Zkrátka," pravil Mustafa Mond, "požadujete právo být nešťastný." "Tak tedy ano," pravil divoch vzdorně, "požaduji právo být nešťastný."
Každý dobře vidí to, co vidí, ale nikdo se nemá dost na pozoru před svou nevědomostí a snadno věří, že to, co na věci vidí, je vše, co tam může vidět.
My považujeme rabína Hirsche za součást palestinského lidu. Byl to jeden z palestinských Židů, který má náš respekt, a to potvrzuje fakt, že naše problémy s Židy nezpůsobilo náboženství ale sionismus. [We consider Rabbi Hirsch a part of the Palestinian people. He is one of the Palestinian Jews whom we give all respect, and this is to confirm that our problem is not with the Jews as a religion, it’s with Zionism. - Hatem Abdel Qader]
Kdo zná jedno náboženství, zná všechna.
Jednou jsem jel plnit dost svatou povinnost - pomáhat nebožtíkům. Bylo to o šábesu, cestoval jsem vlakem a třídil si věci. Psal jsem si poznámky, stříhal texty k fotkám. Najednou přišel Američan - žid, šábesdekl na hlavě - a začal mě peskovat, že hřeším: cestuju, píšu, stříhám - samé zapovězené věci. Pak zmírnil a jako že mi poradí: víš, jak to děláme my, když si o šábesu třeba potřebujeme zapálit nebo dát panáka a nechceme přitom ortodoxní židy dráždit? Vezmeme si baseballovou čepičku a je to! To mě vytočilo, posadil jsem si ho k sobě a pustil se do něho - šábesdekl je od toho, že máme na sobě dlaň boží, tak nevím, nač bych si dával baseballovou čepičku! Když hřeším, tak hřeším s plným vědomím, že to třeba není až takový hřích ... A bylo.
Pryč od Říma a směrem k národní církvi ... Je nutné církev neutralizovat a dostat ji do svých rukou tak, aby sloužila režimu. Prohlášení Klementa Gottwalda na schůzi ÚV KSČ 9. června 1948
"Našel´s už Ježíše, Forreste?" ["Já nevěděl, že ho mám hledat, pane..."]
Bible nám říká, jak se dostat do nebe, nikoli jak se nebe pohybuje.
Po pádu berlínské zdi jsme svědky procesu, který vede k neustálému oslabování tradičních institucí jako jsou státy a církve a k přenášení moci na velké soukromé společnosti a mezinárodní organizace.
Rozdíl mezi mnou a většinou takzvaných ateistů je pocit naprosté pokory před neuchopitelným tajemstvím a harmonií kosmu.
Kdyby měl Bůh hlas, byl by to hlas Andrea Bocelliho.
Kdyby se mně všechny ženy celého světa vysraly na hlavu, odpustím jim tuto neslušnost pro jedinou ženu, která mne milovala, a mne, díky Bohu, milovalo více žen, ale nejvíce ze všech Pavla Kytlicová. Moje matka milovala mne jako dítě, neboť když umírala, byl jsem ještě dítětem, ale Pavla Kytlicová milovala mne už jako muže a ku podivu, milovala mne jako matka.
Fere libenter homines id quod volunt credunt. - Lidé rádi věří tomu, co si přejí.
Mám řadu velmi silných předsudků. Jsem hluboce zaujatý proti nenávisti a nesnášenlivosti. Jsem zaujatý proti rasové a náboženské bigotnosti. Jsem zaujatý proti válce a zaujatý pro mír. Mám sklon věřit v dobrotu bližního svého a to mne vede k tomu, že žádný problém v lidských vztazích není neřešitelný. Mám silný sklon podporovat OSN a jeho schopnost udržovat světový mír. [I have a number of very strong biases. I have a deep-seated bias against hate and intolerance. I have a bias against racial and religious bigotry. I have a bias against war, a bias for peace. I have a bias which leads me to believe in the essential goodness of my fellow man, which leads me to believe that no problem of human relations is ever insoluble. And I have a strong bias in favor of the United Nations and its ability to maintain a peaceful world.]
Tragédií je, že křesťané, židé i muslimové jsou abrahámovskými náboženstvími... Považujeme se za děti Abrahama, ale bojovali jsme tak dlouho.