Citáty o světě - 58. strana
Tip: u známých osobností se při najetí myší na jméno zobrazí krátké info o daném člověku.
Snad nikdo toho do osmi dekád života nedokázal nacpat víc než on. Je to chlap, který píše prózu i naučnou literaturu, třikrát se oženil, vychoval čtyři vlastní a několik adoptovaných dětí, stal se zenovým mistrem, prochodil svět od Nepálu přes Afriku po Novou Guineu. A neúnavně brání přírodu a lidská práva. - Jeffrey Sewald
Nebýt tu nadarmo, nečekat, až se život převalí kolem, bojovat svými filmy za to, abychom nezapomínali. Aby svět nebyl horší.
Židovská otázka představuje osu, kolem níž se otáčí historie celého světa.
Jakýkoliv překlad do angličtiny může být průlomem, protože právě angličtina je branou i do ostatních jazyků. Pokud má některý autor malého jazyka, jakým je čeština, překlad do angličtiny, pak se mu mnohem snáze proniká do celého světa.
Mahler hudební hodnoty přímo převrací. Jeho menuety a ländlery jsou dobromyslnými či zlomyslnými karikaturami, jeho pohřební průvody groteskami, noční zastaveníčka parodiemi. Ale není to jen hudební komika; všechno je v tomto Mahlerově světě převráceno naruby. Sbor trubek nebo neohrabaný trombon zpívá sentimentální meolodie, nad jejichž hlubokou lyrikou nám vstupují slzy do očí; prosté vojenské pochody s bubínkem připravují příchod něčeho grandiózního, takřka všelidsky velikého; zvuk poštovní trubky ztají vám dech dotekem něčeho nesmírně poetického. Jaký to byl mistr, jenž svým duchem měnil triviální ve vznešené, sentimentální ve vroucí a hluboké, jenž se modlil se slzami v očích, zatímco rty jeho škubal nepotlačitelný smích. - Otakar Zich
Celý můj život je vlastně touha po domově. Cítím se jako trojnásobný vyhnanec: jako Čech mezi Rakušany, jako Rakušan mezi Němci, jako Žid na celém světě. Všude vetřelec, nikde vítán...
Víte, Irové nedělají nic napůl. My si myslíme, že jsme buď nejlepší na světě, nebo nejhorší. Nemáme nic mezi. (z rozhovoru Martiny Leierové 17.12.2010 pro lidovky.cz)
Německý učenec nechává knihy příliš dlouho otevřené, Angličan je zavírá příliš brzy. Obojí je však ve světě k užitku.
Na světě by se toho udělalo velice málo, kdybychom se stále ohlíželi na to, jak to dopadne.
Rozhlížení po světě nic nestojí. Platí se teprve za komentáře.
Po konci světa si toho moc neslibujte.
Od konce světa si toho moc neslibujte.
Kdo ví, kolik Bůh vyzkoušel slov, než našel to, co stvořilo svět.
Buďme struční. Svět je přelidněn slovy.
Na světě běhá mnoho lidí, pro něž je šita tato věc: na dálku velikán, však zblízka pitomec.
Myslím, že na světě zbabělce nenajdete, který by nepoznal většího, než je sám.
Jen blázen může chtít světu se zavděčit a sebe uspokojit.
Neboť to, co přichází, je soud; šťastni jsou ti, které zastihne, jak pracují ve svých povoláních, ať už se chystají krmit prasata nebo vytvářejí dobré plány, aby zachránili lidstvo o sto let později před nějakým velkým zlem. Teď opravdu spadla opona. Ta prasata nikdy nebudou nakrmena, velké tažení proti bílému otrokářství nebo vládní tyranii nikdy nedostane šanci zvítězit. To nevadí; byli jste na svém místě, když přišla inspekce. [esej Poslední noc světa, kniha Sloni a kapradí, str. 62]
Bylo by obtížné a pro mě dokonce odpuzující předpokládat, že Ježíš nikdy nepoložil skutečnou otázku, tedy otázku, na kterou neznal odpověď. To by z jeho lidství učinilo něco tak nepodobného našemu, že by se to už sotva mohlo nazývat lidstvím. Je pro mě snazší věřit, že když se zeptal: "Kdo se mě dotkl?" (Lk 8,45), opravdu to chtěl vědět. [esej Poslední noc světa, kniha Sloni a kapradí, str. 54]
To kubismus vnutil světu objekt.