Citáty o smrti - 43. strana
Tip: u známých osobností se při najetí myší na jméno zobrazí krátké info o daném člověku.
On jediný dokázal dětem říci, že na světě je smrt, a nevylekal je. (O Janu Karafiátovi v předmluvě k Broučkům v roce 1967 "Kniha, která si odpočinula")
Nezveřejňujte to, jinak mne bojovníci za mír označí za barbara. Trvám však na stanovisku, že zachování míru v Asii je přímo úměrné míře smrtelných úderů, které přivodíte svým nepřátelům. Čím tvrději je zasáhnete, tím déle budou v klidu. V Geok Tepe jsme zabili asi 20 000 Turkmenů. Ti, kteří přežili, na tuto lekci jen tak brzy nezapomenou.
Když jsem se vrátil z koncentráku a chtěl jsem psát, měl jsem velmi silný pocit, že psaní, které by mě udržovalo u vzpomínek na smrt, by mě nutně dovedlo k sebevraždě. Bylo třeba si zvolit: psaní, nebo život. Žít nejprve předpokládalo na určitou dobu zapomenout. Bylo to zapomnění odhodlané, dobrovolné, do jisté míry terapeutické.
Multikulturalismus je mrtvý. A nebyl třeba ani vrah. [Multikulti ist tot. Töter kann es gar nicht sein.]
Čas neexistuje, je to jen množství do sebe vklíněných prostorů, mezi nimiž mohou živí i mrtví přecházet.
Člověk žije, umírá a neví ani jak žije, ani jak umírá.
Láska je nesmrtelná a činí všechny věci nesmrtelnými.
Dave Perkins, bývalý předseda Mezinárodní jachtařské federace: Pamatuji si, že když zemřel [předseda mezinárodní atletické federace] Primo Nebiolo, Samaranch řekl: "Šťastný muž, zemřel v úřadu." Olympijský sport byl celý jeho život a byla to čest působit pod jeho vedením.
Dönitz patřil k několika málo osobnostem, které si zachovaly i po porážce, krvavé a úplné porážce, důvěru těch, které posílaly na smrt.
Kdo se podívá otevřenýma očima na to, co světem hýbe a vždycky hýbalo, ten brzo ztratí z očí ono vraždění a podvádění a uvidí svět plný lidí nadšených pro pravdu. Místo šklebících se katů kolem plápolavých hranic uvidí lidi s nadšením jdoucí na smrt upálením pro Krista, místo dravých šelem v arénách uvidí křesťany nade všecko věřící v království Boží, místo surových králů vedoucích války ve jménu Kristově uvidí muže, kteří ve jménu Kristově připravují věčný mír. A na těchto spravedlivých lidech stojí svět, oni jsou strůjci dějin, jimi svět pokračuje a všechna ukrutnost je jen malicherná zlost. A oči všechněch spravedlivých lidí jsou obráceny k jednomu vůdci, ke Kristu. (Čím je nám dnes Ježíš Kristus)
Třicet tisíc mrtvých za poslední čtyři roky, z toho devět tisíc jenom v Juárezu, to už není obyčejná válka drogových kartelů - to je genocida. (o drogové válce v Mexiku)
Co se mě týče, nedokážu v sobě zahlédnout primární úzkost ze smrti. Je to ve mně jen chladná myšlenka, jíž schází jakákoliv síla a takříkajíc zakotvení v existenci.
Když je kultura mrtvá, potom člověk je mrtvý a celá země. Lidé by se měli více angažovat za kulturu. Kultura musí dál pěstovat dějiny. Člověk si musí vážit evropské kultury, specifik země, starat se o budoucnost. Kdyby měl více kulturních možností, bylo by také méně krizí. Kultura je enormně důležitá pro duševní zdraví jedince.
Slyším hroznou zprávu, ve třech dnech budu zastřelen nebeským vojákem. (krátce před smrtí)
Rozhraní mezi životem a smrtí bývá neznatelné, matné. Kdo se odváží říci, kde život končí a kde začíná bezživotí? Předčasný pohřeb [The boundaries which divide Life from Death are at best shadowy and vague. Who shall say where the one ends, and where the other begins?]
Někteří z pirátů si vysloužili nesmrtelnost svou nesmírnou krutostí a k smrti odvážnými kousky. Jiní tím, že nashromáždili obrovské bohatství. Náš kapitán se už kdysi dávno rozhodl, že si získá nesmrtelnost jednoduše tím, že neumře. Barva kouzel [Some pirates achieved immortality by great deeds of cruelty or derring-do. Some achieved immortality by amassing great wealth. But the captain had long ago decided that he would, on the whole, prefer to achieve immortality by not dying.]
Něco mi říkalo: Zemřel člověk, a to je špatně. Ale měl nevyléčitelnou nemoc, která ho ničila a on se rozhodl, že odejde předtím, než ho zničí úplně. Tak to není špatně. (o svém dokumentu o asistované sebevraždě).
Tvrdím, že mrtev je ten, v němž odumřel stud.
Kdo pro ctnost na smrt vydán je, ten nezemře. [Qui per virtuem peritat,non interit.]