Citáty o nenávisti - 15. strana
Tip: u známých osobností se při najetí myší na jméno zobrazí krátké info o daném člověku.
Nenávist je zastydlý hněv.
Nenávist, vyvolanou správným konáním, jsem nikdy nepovažoval za nenávist, ale za slávu.
Často lidé, kteří se kdysi milovali, chodí dnes kolem sebe nevšímavě, to je politováníhodnější lidský vztah než nenávist.
Malá láska se může za jistých okolností zvrhnout ve velkou nenávist, velká láska jen v úplnou rezignaci.
Nenávist jednoho k druhému je mocnější než vzájemná láska.
Láska a nenávist jsou plody téhož citu a mají k sobě blíže než dvě lásky nebo dvě nenávisti.
Bezvýchodný stav člověka - když nemiluje, ani nenávidí.
Dobří lidé jsou ti, kteří nenávidí jen své nepřátele.
Víra, která není než dětskou pověrou, která nikdy nepoznala pochybnosti, která neuznává vědu, která nectí, nechápe a nestrpí odchylné přesvědčení, to je víra hlouposti a nenávisti, matka všech fanatismů.
Síla je v tom, ne nenávidět, když máme k nenávisti důvod.
Za nesmyslně projevenou náklonnost přichází velká nenávist.
Co milujeme se nás zmocňuje tak dokonale, že to chvílemi začínáme nenávidět.
Kdo byl stvořen, aby miloval, bude všechny milovat, i když jimi bude nenáviděn.
Podivná věc, není u nás strany politické, sebenepatrnější, která by měla ve svém programu antisemitismus, nenávist rasovou, a záští rasové; a bývá to často uváděno jako naše politické plus před jinými zeměmi… a naše republika platí ve střední Evropě za zemi přímo filosemitskou… Žije tedy ve skrytu duše našich lidí nenávist k Židům, která propukne v příhodnou chvíli a zatemní jinak případ jasný, jako že dvakrát dvě jsou čtyři? Co mne děsí je právě ta skrytost…
Žádná diplomacie a žádný spolek národů není tak univerzální jako literatura; ale lidé jí nepřikládají dost váhy, to je to; proto se mohou pořád ještě nenávidět nebo si být cizí.
Nenávidím myšlenku, že všechno co děláte je nové. To je povrchní. Pouze někdo, kdo nezná historii a moc nečte, nachází vše nové a originální. [I hate the idea that everything you do is new. It is frivolous. Only someone who knows no history and has not read much finds everything new and original.]
Vatikán vysvětluje papežovo mlčení snahou nezhoršit situaci a nepopudit Německo, aby bylo možno pomáhat potřebným včetně Židů. Papež se svými spolupracovníky vskutku napomohl záchraně části římských Židů. Vystupoval též ve prospěch Židů maďarských. Ti, kdo přežili šoa, se však přesto ptají: Proč církev nepromluvila, už když se požár protižidovské nenávisti rozhoříval a sílil? Ti, kdo se později ocitli v plamenech, by snad nemuseli být zachraňováni. - Leo Pavlát v článku K vatikánskému prohlášení Pamatujme: Zamyšlení nad Šoa
Šimpanz hraje v dramatu lidské nenávisti tragickou roli, neboť ačkoli je nám podobný, je to přece jen živočich. Zvíře, i když chytré. K šimpanzům byli tu a tam přirovnáváni Afričani nebo Irové, čímž se vlastně popřelo jejich lidství.
Žít s nepřáteli tak, jako kdyby se jednoho dne mohli stát našimi přáteli, a s přáteli, jako by se mohli stát našimi nepřáteli, to není ani v povaze nenávisti, ani v pravidlech přátelství. Není to zásada morální, ale politická. Podobné: [Nedělejme si nepřátele z těch, kteří, kdybychom je lépe znali, by mohli být mezi našimi přáteli.]
Naše nenávist k válečným veteránům byla nekonečná. (postoj Lefebvrevy generace k veteránům z 1. světové války)