Citáty o náboženství - 20. strana
Tip: u známých osobností se při najetí myší na jméno zobrazí krátké info o daném člověku.
Kdo se podívá otevřenýma očima na to, co světem hýbe a vždycky hýbalo, ten brzo ztratí z očí ono vraždění a podvádění a uvidí svět plný lidí nadšených pro pravdu. Místo šklebících se katů kolem plápolavých hranic uvidí lidi s nadšením jdoucí na smrt upálením pro Krista, místo dravých šelem v arénách uvidí křesťany nade všecko věřící v království Boží, místo surových králů vedoucích války ve jménu Kristově uvidí muže, kteří ve jménu Kristově připravují věčný mír. A na těchto spravedlivých lidech stojí svět, oni jsou strůjci dějin, jimi svět pokračuje a všechna ukrutnost je jen malicherná zlost. A oči všechněch spravedlivých lidí jsou obráceny k jednomu vůdci, ke Kristu. (Čím je nám dnes Ježíš Kristus)
Rudolf II. byl podivín, ale já ho chápu. Měl v sobě jádro, hledal něco a našel to z části v umění, z části v náboženskosti, ne v náboženství. Něco urputně hledal, až se z toho zbláznil. - Peter Demetz
Nejhorší okamžik pro ateistu nastane tehdy, když je za něco nesmírně vděčný a nemá přitom nikoho, komu by za to poděkoval. [The worst moment for the atheist is when he is really thankful and has nobody to thank.]
Pravdivé poznání zákoníků spočívá v tom, že vědí, co znamená milovat Ježíše Krista, nosit jeho kříž, jemu se podobat.
Hazardní hry jsou sociální zlo a podnikatelé s lidským neštěstím si tak cíleným sponzoringem zajišťují veřejnou podporu. V bohnické léčebně se setkávám s nositeli diagnózy F 63.0, a to mě přivádí k přesvědčení, že by naše církev měla proti sociálnímu zlu hazardních her vystoupit. (zdůvodnění odmítnutí finančního daru)
My považujeme rabína Hirsche za součást palestinského lidu. Byl to jeden z palestinských Židů, který má náš respekt, a to potvrzuje fakt, že naše problémy s Židy nezpůsobilo náboženství ale sionismus. [We consider Rabbi Hirsch a part of the Palestinian people. He is one of the Palestinian Jews whom we give all respect, and this is to confirm that our problem is not with the Jews as a religion, it’s with Zionism.]
Všechno je mi dovoleno - ano, ale ne všechno prospívá. Všechno je mi dovoleno - ano, ale ničím se nedám zotročit. [Bible - 1. list Korinťanům, 6. kapitola, 12. verš]
Kdo ti dal vyniknout? Máš něco, co bys nebyl dostal? A když jsi to dostal, proč se chlubíš, jako bys to nebyl dostal? [Bible - 1. list Korinťanům, 4. kapitola, 7. verš]
Ani já, bratří, když jsem přišel k vám, nepřišel jsem vám hlásat Boží tajemství nadnesenými slovy nebo moudrostí. [Bible - 1. list Korinťanům, 2. kapitola, 1. verš]
Slovo o kříži je bláznovstvím těm, kdo jsou na cestě k záhubě; nám, kteří jdeme ke spáse, je mocí Boží. [Bible - 1. list Korinťanům, 1. kapitola, 18. verš]
To, že komerční rozměr svátků překrývá ten duchovní, není nic nového. A bohužel se to netýká pouze Betléma. Jenže i peníze jsou důležité, protože poutníci přinášejí obživu mnoha zdejším rodinám. Nemám z toho ale obavy, náboženský rozměr je tady v Betlémě pořád velmi silný. (o přetahování Izraelců a Palestinců o turisty během Vánoc)
Někteří se smějí chůzi po vodě, někteří tomu věří, jedná se však o nejznámější Ježíšův zázrak. Jediný, který znají Izraelci. Přicházejí sem a hihňají se. (o turistech u Galilejského jezera)
Teď uvidí, kolik máme divizí. (po smrti J. V. Stalina v roce 1953, v reakci na Stalinovu otázku "Kolik divizí má papež?", jíž sovětský diktáror odmítal účast Vatikánu na mírových jednáních po 2. sv. válce)
Můžeme tedy směle říci, že v osobě papeže Pia XII. Pán daroval své církvi výjimečný dar, za nějž jsme Mu všichni povinováni vděčností. - Benedikt XVI. na setkání s účastníky kongresu "Odkaz magisteria Pia XII. a 2. vatikánský koncil"
Žádné zásluhy Pia XII. nemohou v očích jeho kritiků smazat jeho základní "vinu", jíž je to, že neodsoudil veřejně, jasně, nedvojznačně (a případně včas) nacistické zločiny, přestože byl povinen učinit tak jakožto hlava katolické církve a její nejvyšší morální autorita. - František X. Halas v interpretaci postoje kritiků Pia XII. Podle něj rozhodující není, zda papež něco (či kolik toho) pro Židy udělal (přestože se někteří kritici snaží jeho zásluhy umenšit a popřít), ale tento základní aspekt ve sporu, který nazývá "dialog hluchých".
Vatikán vysvětluje papežovo mlčení snahou nezhoršit situaci a nepopudit Německo, aby bylo možno pomáhat potřebným včetně Židů. Papež se svými spolupracovníky vskutku napomohl záchraně části římských Židů. Vystupoval též ve prospěch Židů maďarských. Ti, kdo přežili šoa, se však přesto ptají: Proč církev nepromluvila, už když se požár protižidovské nenávisti rozhoříval a sílil? Ti, kdo se později ocitli v plamenech, by snad nemuseli být zachraňováni. - Leo Pavlát v článku K vatikánskému prohlášení Pamatujme: Zamyšlení nad Šoa
Odkaz na rasové pronásledování ovšem v tomto případě nelze považovat za odsudek masového vyvražďování Židů. V tom případě by je papež mohl zmínit přímo. Pius XII. se totiž zastával křesťanů židovského původu. - Leo Pavlát k interpretaci papežova vánočního projevu (viz výše)
On mluví jasně ve jménu Židů. Nade vší pochybnost obviňuje německý národ z nespravedlivého chování vůči Židům a dělá ze sebe mluvčího židovských válečných zločinců. - zhodnocení papežova vánočního projevu (viz výše) v tajné zprávě Říšské bezpečnostní služby
Bude to vynikající papež! - Pius XI. v rozhovoru s msgre. Tardinim o Eugeniu Pacellim dne 12. listopadu 1936.
V pravdě řečeno, pokud se týká dobročinnosti, nejlepšími křesťany jsou Židé. (ve funkci biskupa Mantovy na otázku papeže Lva VIII., kdo jsou nejlepší křesťané ve městě)