Citáty o jídle a hladu - 9. strana
Tip: u známých osobností se při najetí myší na jméno zobrazí krátké info o daném člověku.
Naděje je dobrou snídaní, ale ne večeří.
Není zamilován, kdo obědvá s chutí.
Hlad není jen nejlepším kuchařem, ale i nejlepším lékařem.
Změna v jídlech zvyšuje chuť.
Statistika nám říká, že už teď je na světě víc lidí, než je potřeba k přenesení i toho nejtěžšího piána. Pokud neučiníme přítrž rozmnožování, nebude v roce 2000 už kde servírovat večeři, ledaže budeme ochotni prostírat na hlavách cizích lidí. Pak se ti lidé nebudou smět pohnout hodinu, než se najíte.
V lásce nastává tatáž situace jako při dobré večeři. Chceme-li mít dlouho chuť, nesmíme se přejídat.
Veškeré moje vzpomínky na dětství jsou spojené s tím, že jsem hladověl.
Doporučovat chudým, aby byli šetrní, je nejen groteskní, ale přímo urážlivé. Je to, jako bychom hladovějícího nabádali, aby méně jedl.
Nejen, že Froda hraji. Já jsem Frodo. Miluji dobré jídlo, rád lenoším, jsem malý a stejně jako hobit žasnu nad tímto světem.
Slavný ruský biolog Pavlov už dávno zjistil pokusy na psech, že spokojenost a pocit bezpečí jsou ještě lepší kuchař, než hlad. Jinými slovy: jest vědecky dokázáno, že příjemné okolí, světlo, pohled na květiny, útulnost a čistota pomáhají jedlíkovi vylučovat větší množství žaludečních šťáv. Tím se zlepší trávení, čili lépe využije suroviny, ať už ta surovina je buřt nebo Gigot d’agneau en croute avec gratin Dauphinois ? la Créme.
Myšlenkou je, držet Palestince na dietě, ale nenechat je umřít hlady. (o blokádě palestinckých území) [The idea is to put the Palestinians on a diet, but not to make them die of hunger.]
Zřídkakdy pozorujeme vážnější tváře než při čtení jídelních lístků.
Přesvědč se, abys vždy poskytoval chudým pomoci, které nejvíce potřebují, a byť vlastní tvůj příklad daleko nestačil. Dáváš-li peníze, dej také sama sebe, nejenom peníze. Někdy se dopouštíme podivných chyb. Často chuďas je spíše špinavý, roztrhaný a hrubý, než aby trpěl zimou a hladem. Je v tom částečně jeho záliba, nejenom jeho neštěstí. Dáš-li mu peníze, snad si za ně koupí více hadrů.
Opravdová podstata a jednoduchost života lidského v dobách prvotních měla v sobě alespoň tu přednost, že mohl žíti v přírodě stále jako host. Když se posilnil pokrmem a spánkem, pomýšlel na další cestu. Svět mu byl takřka stanem a on se buď províjel údolími, nebo procházel rovinami, zlézal horské vrcholy. Ale běda! Lidé se stali nástroji svých nástrojů. Člověk, který si beze všeho trhal ovoce, když měl hlad, se stal farmářem, a kdo si vybral za přístřeší strom, byl domácím pánem. My už nerozbíjíme své ležení jenom na noc, nýbrž usadili jsme se na zemi a zapomněli na nebesa. Přijali jsme křesťanství jenom jako zlepšený způsob zemědělství. Vystavěli jsme si pro život vezdejší rodinné obydlí a pro to, co přijde potom, rodinný hrob.
Psaní písní mám jako koníček. Nejsem tím, koho nazýváte profesionálním tvůrcem písní. Někdy procházím kreativním obdobím, a vznikne mnoho věcí; některé skoro spontánně a jiné zase potřebují trochu více času. Nejsem jako Paul McCartney, který ráno vstane a před snídaní napíše píseň. On se snaží pokořit světový rekord v psaní skladeb.
Stalin: "Já vím, že vy, Čechoslováci, nám Rusům nedůvěřujete. Ani vy, dr. Beneši, nám nedůvěřujete!" Beneš: "Ano!" Stalin: "Avšak já vás ujišťuji, že dodržíme smlouvu, kterou jsme s vámi uzavřeli - že Československo bude svobodná a nezávislá země a že my se nebudeme vměšovat do vašich vnitřních záležitostí. Jak to budete dělat, takové to budete mít." (Stalinův přípitek na večeři na Benešovu počest, když se na jaře 1945 vracel z londýnského exilu přes Moskvu do Československa; zdroj: sds.cz)
Neočekáváme, že svůj oběd dostaneme z dobré vůle řezníka, pivovarníka či pekaře, nýbrž v důsledku toho, že všichni jmenovaní sledují vlastní zájem.
Let’s suppose six castaways are stranded on a desert island, five Asians and one American. Their problem is hunger. So they sit down and divide labor as follows: One Asian will do the hunting, another will fish, the third will scrounge for vegetation, the fourth will cook dinner, and the fifth will gather firewood and tend the fire. The sixth, the American, is given the job of eating. So five Asians work all day to feed one American, who spends his day sunning himself on the beach. The American is employed in the equivalent of the service sector, operating a tanning salon that has one customer: himself. [Představme si šest trosečníků na pustém ostrově - pět Asiatů a jednoho Američana. Jejich problémem je hlad. Sednou si tedy a takto si rozdělí práci: jeden Asiat bude lovit zvěř, další bude rybařit, třetí bude hledat vegetaci, čtvrtý bude vařit a pátý bude shánět dřevo a starat se o oheň. Šestý, Američan, dostane za úkol jíst. Takže pět Asiatů pracuje celý den, aby nakrmili jednoho Američana, který se celý den opaluje na pláži. Ten Američan je zaměstnán v jakémsi sektoru služeb, neboť provozuje opalovací salón, který má jednoho zákazníka: jeho samého.]
Filosofie musí být kořením umění a života. Zabývat se jenom filosofií je právě tak divné jako jíst samotný křen.
Když máte dojem, že se vám v patách žene smečka hladových vlků, shoďte někoho ze saní. Noční hlídka