"Pro mne je tolerance čistě světskou záležitostí… Jsem připraven zaměstnat každého, ale každého, kdo pěstuje rolnictví nebo obchod, nebo usadit ve městě toho, kdo má příslušnou odbornost a přinese výhody či píli do mých zemí… Mou zásadou je úplná svoboda vyznání; potom bude jen jedno jediné náboženství, jež záleží v tom, aby všichni byli vychováváni ku prospěchu státního celku… Je-li opatřena služba státu, zákon přírody a společnosti, dostává-li se Nejvyšší bytosti úcty a modliteb, není důvodu, abyste se Vy, dočasní vládcové, míchali do jiných věcí. To je moje smýšlení; Vaše veličenstvo je zná; bojím se, že je nezměním nikdy." (1777)
Josef II.
» Josef II. - zobrazit všechny citáty »
Zdroj: (přesný zdroj nebo překladatel tohoto citátu nebyl dosud identifikován, prosíme dodatečně uvést do komentářů)
"Bůh mne chraň před tím, myslet si, že je lhostejné, stanou-li se příslušníci státu protestanty, nebo zůstanou-li katolíky, a nadto lnou-li k bohoslužbám, které zdědili po otcích, nebo se jich aspoň účastní. Vše, co mám, dal bych za to, kdyby všichni protestanti států Vašich přistoupili ke katolictví. Slovo tolerance znamená mi jen tolik, že bych ve všech pouze pozemských věcech každému bez rozdílu náboženství svěřil úřad, dovolil mu, aby směl mít majetek, provozoval řemeslo a byl státním občanem, když by k tomu byl způsobilý a státu a jeho hospodářství užitečný."
Josef II.
Člověk bývá zřídka dobrý nebo zlý celkově, většinou je "dobrým" v určitém vztahu a v jiném "zlým", nebo je "dobrým" za takových a takových vnějších podmínek a za jiných jednoznačně "zlým".
Sigmund Freud
"Mám jisté zkušenosti s láskou, nebo si to aspoň myslím, ačkoli moje největší lásky by se klidně daly popsat jako "obyčejná slušnost". Krátce nebo i hodně dlouho jsem s někým slušně zacházel a on na oplátku slušně zacházel se mnou. Láska s tím nemusela mít nic společného."
Kurt Vonnegut
"Tam" není lepší než "tady". Jakmile se vaše "tam" stane "tady", jednoduše najdete jiné "tam", které bude lepší než "tady".
Chérie Carter-Scottová
"Vám bych radil, abyste šli třeba do cukrárny, tam je vaše místo. Nebo tady máme nějaké cucy na klacku, tak jim je dejte, ať je klid." Ke studentům, kteří volali "Kdo vám to věří", při mítinku ve Příbrami., zdroj: PLAVECKÝ, Radek. Paroubek v Příbrami vykryl další vajíčkový útok. Novinky.cz [online]. 2009-05-22 [cit. 2009-06-18].
Jiří Paroubek
Židé nešli do Palestiny, aby se ve svém starobylém domově stali "Araby mojžíšovské víry" nebo aby zaměnili svá německá či polská ghetta za arabské. Každý, kdo zná, jak vypadá arabská vláda, co to znamená "status menšiny" v dnešní době a co znamená židovské ghetto v arabském státě ? existuje pro to dost velký počet precedentů ? si bude schopen udělat vlastní závěry o tom, co je pro nás přichystáno, kdybychom přijali postavení, jež je nám přisuzováno těmito "řešeními." V Palestině přece nebylo vynaloženo ono vrcholné úsilí jen proto, aby židovský národ, který dosud stojí v předních řadách civilizace, byl podroben vládě skupiny bezzásadových levantinských politikářů. Veškerá zdejší námaha a oběti děkují za svou inspiraci jedné jediné věci: přesvědčení, že to konečně bude znamenat svobodu a konce ghetta. Co může být urážlivějším zneužitím nadějí mučeného národa, než když se v téže zemi, v níž mu byla přislíbena národní svoboda, jeho postavení zredukuje na status ghetta? [v dopise náměstkovi ministra kolonií Johnu Shuckburghovi poté, co se dozvěděl že ve vysokých britských kruzích získává podporu představa jediného arabského státu v Palestině]
Chajim Weizmann
Josef II.
Josef, Ovadja