Citáty o válce - náhodné
Tip: u známých osobností se při najetí myší na jméno zobrazí krátké info o daném člověku.
V lásce je zlé dvojí: válka a mír.
Politika musí pokleknout před mravností... Mravnost utváří politiku odmítáním války, trváním na věčném míru a právech člověka.
Věřím, že lze vynést dva morální soudy o současné válce. Útoky 11. září byly zločinem proti lidskosti a nemohou být odůvodněny a bombardování Afganistánu je také zločin, který nemůže být zdůvodněn.
Politika je vzrušující jako válka a stejně nebezpečná. Jenže ve válce vás mohou zabít jen jednou. V politice mnohokrát.
Kdyby muži neměli pod bederní rouškou tu věcičku, nebyly by války.
Pokud dojde k válce, budu já bojovat ještě dlouho poté, co vy se vzdáte. -(odpověď prezidentu Krugemu, který jej na zasedání Volksraadu označil za zbabělce, 1899)
"Máme v našej poézii diabolského analytika v Miroslavovi Válkovi." Milan Hamada (1965)
Lidé se obávají neznáma. Jest pravda, že každé opuštění starého znamená nejistotu - skok do tmy. Avšak kdo chce pomoci sobě a jiným, musí opustit dobré, aby mohl vybojovat lepší. Nesmí držeti pevně vrabce v hrsti jen proto, že je lepší než holub na střeše. Bez odvahy ke změně není zlepšení, a tak není ani blahobytu!
Za války je pravda tak drahocenná, že ji musí vždy doprovázet tělesná stráž lží.
Proti hluposti se bojovat musí, ale vyhrát se nedá!
Nemůžeš tvrdit, že civilizace nezaznamenává určitý pokrok, neboť v každé další válce tě zabijí novým způsobem.
Je snadnější bojovat za principy než žít podle nich.
Žádná válka se bez vojska nedá vyhrát, národ o svou svobodu musí také vždy bojovat...
Vojsko pro nás všechny musí být předmětem veškeré péče.
Vojsko je prvním nositelem praporu odboje,
vojsko je hlavním výrazem touhy a vůle národa po svobodě,
vojsko je prvním a hlavním symbolem státní suverenity a svobody.
Fyzici prokázali lidstvu obrovskou službu: vynalezli tak strašlivou zbraň, že je válka nemožná - i po vítězi by zůstal jenom mastný flek.
Jestli lidstvo neskoncuje s válkou, skoncuje válka s lidstvem.
Viděl jsem, v čem spočívá takzvaná bojovnost některých "bojových" lidí. Vymyslí si svůj "boj", vydupou si ze země důvody, dají mu jméno a bojují bez rizika a bezvýsledně. Bojují - jenom aby nemuseli myslet a pracovat.
Někteří uzavírají dvojspolek proti světu a své zdvojené sobectví pokládají za lásku a důvěrnost.
Obtíže nezačnou nějaký vytrubováním na velký roz a oznamováním po celé zemi: "Začnou nepokoje." Začátky obvykle bývají "nikoli seriózní," sporadické, bezvýznamné. Pár výstřelů tu a tam, několik izolovaných útoků; ty se kumulují, rozhořívají a postupně, krok za krokem se šíří. Pokud víme, je muftí přesvědčen, že není lepší cesta, jak "věci odstartovat," než prostředky teroru, bombami hozenými do davu, který se rozchází z filmových představení v sobotu večer. Tak se začne koule otáčet. Židé budou bezpochyby reagovat, a reakce na reakci povede k výbuchu na jiném místě. Pár uličníků hodí granáty do židovských taxíků, až budou projíždět kolem oblastí obydlených Araby; a jakmile Židé odpovědí násilným způsobem, a celá země bude podrážděna, budou sousední arabské země donucena zahájit "svatou válku," aby pomohly palestinským Arabům.
Obyčejný člověk se příliš zabývá tím, že chce mít rád lidi, nebo že chce, aby lidé měli rádi jeho. Bojovník má prostě rád, tak to je. Má rád toho nebo to, co chce, ksakru. Don Juan Matus
Vojna je priateľom štátu, v čase vojny si vláda osobuje moc a robí veci, ktoré by zvyčajne nerobila.