Citáty o míru - náhodné
Tip: u známých osobností se při najetí myší na jméno zobrazí krátké info o daném člověku.
Mír je okamžik, kdy znovu nabíjíte pušku.
Pamatuj si, že dokud budeme generálům platit víc než učitelům, nebude na světě mír.
Mír neohrožují zbraně jako takové, ale lidé, kteří je konstruují, instalují a jsou ochotni je použít.
Mám řadu velmi silných předsudků. Jsem hluboce zaujatý proti nenávisti a nesnášenlivosti. Jsem zaujatý proti rasové a náboženské bigotnosti. Jsem zaujatý proti válce a zaujatý pro mír. Mám sklon věřit v dobrotu bližního svého a to mne vede k tomu, že žádný problém v lidských vztazích není neřešitelný. Mám silný sklon podporovat OSN a jeho schopnost udržovat světový mír. [I have a number of very strong biases. I have a deep-seated bias against hate and intolerance. I have a bias against racial and religious bigotry. I have a bias against war, a bias for peace. I have a bias which leads me to believe in the essential goodness of my fellow man, which leads me to believe that no problem of human relations is ever insoluble. And I have a strong bias in favor of the United Nations and its ability to maintain a peaceful world.]
Weizman je jediná izraelská osobnost, se kterou mohu jednat … je můj mladší bratr. [Anvar al-Sadát, egyptský prezident při egyptsko-izraelských mírových jednáních]
Každá dokonalá báseň je jedno velké vítězství, každá sladká sloka je celé království míru.
Stupňováni boje za mír se v novinách projevuje rostoucí poptávkou po válečných zpravodajích.
Teď uvidí, kolik máme divizí. (po smrti J. V. Stalina v roce 1953, v reakci na Stalinovu otázku "Kolik divizí má papež?", jíž sovětský diktáror odmítal účast Vatikánu na mírových jednáních po 2. sv. válce)
Ke Golanským výšinám (30.5.2008): [Co najdete, budete-li kopat na Golanech? Syrské trosky? Ne, najdete řadu velkých synagog a pozůstatků židovských obcí. Izraelský národ je spojen s Golany po tisíce let. Golany vždy byly a vždy zůstanou izraelské. Kdokoliv sídlí na Golanských výšinách, zajišťuje izraelskou bezpečnosti. Zde je možné vidět existující spojení mezi bezpečností a mírem. Způsob, jak ochránit Golany a Jeruzalém, je jít nyní k volbám. Pokud zde nebudeme žít my, budou (tu žít) íránští vojáci.]
Umělecké dílo je prohlašováno za nesrozumitelné podle staré zásady ze Švejka: "Das ist aber eine Hure, sie will nicht mit mír schlafen."
Politika musí pokleknout před mravností... Mravnost utváří politiku odmítáním války, trváním na věčném míru a právech člověka.
Každý člověk má usilovat o mír, dokud je naděje na jeho dosažení. Není-li však možné míru dosáhnout, smí použít všechny možnosti a prostředky.
Moudrý člověk si ukládá míru i ve věcech slušných.
Mír nemůže být držen násilím, může jej být dosaženo pouze porozuměním.
Ženy jsou stvořeny jen pro mír.
Bůh chce, abychom uzavřeli mír, protože nás zbavuje všech prostředků k vedení války. (k Třicetileté válce)
Po třicet let byla armáda mou pýchou. Žil jsem pro ni, pro ni jsem pracoval a nyní - po čtyřech a půl skvělých letech války plných vítězství, která nemají obdobu - se musela vzdát kvůli dýce vražené do jejích zad revolucionáři právě ve chvíli, kdy byl mír na dosah!
On byl barokní člověk, světa znalý, nosil krásné obleky a boty na míru. Mluvil několika jazyky a hodně četl. Vzpomínám si na jednu příhodu z roku 1968. Měl tehdy hodně práce a nemohl se zúčastnit setkání skupiny Bilderberg, však víte, důležitých a vlivných lidí. A tak tam místo sebe poslal mě, obyčejného novináře z Financial Times. To něco vypovídá o jeho velkorysosti. Pro mě to byla osobnost století. (o Brunovi Kreiskym)
Mír je přestávka mezi válkami.
Stát Izrael, v těch či oněch hranicích, musí být součástí Blízkého východu. Musíme najít způsob jak žít s Araby. [v reakci na nepokračující mírový proces, 1980]