Citáty o míru a válce - 24. strana
Tip: u známých osobností se při najetí myší na jméno zobrazí krátké info o daném člověku.
Lidé říkají, že Čína nebude mít finanční krizi, protože má centrální plánování, protože má vysokou míru úspor, protože je tam velká zásoba pracovní síly, bla bla... Já říkám samozřejmě, že Čína jednoho dne bude mít finanční krizi.
V pražské mytologii se řadí zpovědníkův jazyk k falešnému nosu Tychona de Brahe, k Jezulátku, k voskovým figurám z pouťového panoptika, k Arcimboldovým paňácům a k vycpanému koni z Valdštejnského paláce, oři, který nesl mlčenlivého generála do bitvy u Lützenu. (o Janu Nepomuckém v roce 1973 v Magické Praze)
V případě, že se francouzská vláda na základě smluv s Polskem cítí povinna zúčastnit se konfliktu, musím toho litovat, protože necítíme nepřátelství vůči Francii. Budeme proti ní bojovat jen tehdy, když nás napadne, a pak to bude válka útočná z její strany. (Odpověď francouzskému velvyslanci Robertu Coulondreovi na francouzské ultimátum o ukončení bojových operací v Polsku ze dne 3. září 1939)
Šlo o typickou americkou válku, neboť proběhla rychle, okázale a celá v televizním přenosu. Během těchto čtyř dnů zahynulo víc Američanů v Americe než ve válce. Prezident Bush ji bez skrupulí označil za největší vojenské vítězství v dějinách Ameriky, ale vůbec se nezmínil o zmasakrování 150 000 Iráčanů. (o válce v Perském zálivu)
V Británii nám vždy říkali, že jsme vstoupili do druhé světové války, aby se zachovala integrita Polska. Ale co se s Polskem stalo? Pouze se změnil despotický vládce a na dalších čtyřicet let zůstalo utlačované.
Osobně jsme pobouřena situací ve Francii, která vytváří dojem, že lidé jsou deportovaní z členské země unie jen na základě příslušnosti k určitému etniku. Předpokládala jsem, že něco takové už po druhé světové válce neuvidím. (o deportacích Romů z Francie)
Hitler řešil krizi tak, že začal zbrojit, čímž dal lidem práci a nastartoval ekonomiku! On s tím vyhrál volby! Pak to tedy vyústilo ve válku... Liberální ekonomové na tohle zapomněli. A místo toho přicházejí se svými fantasmagoriemi. rozhovor pro Lidové noviny 23.1.2009
Slyším hroznou zprávu, ve třech dnech budu zastřelen nebeským vojákem. (krátce před smrtí)
Usilujte o mír, jako by nebyl žádný teror, a bojujte s terorem, jako by nebyla žádná jednání.
Členové Knesetu, nemůžeme si vybírat své sousedy, ani své nepřátele, dokonce ani ty nejkrutější mezi nimi. Máme jen to, co tu je. OOP bojovala proti nám, a my bojovali proti nim - a s nimi nyní hledáme stezku k míru. Můžeme zamknout všechny dveře, překazit všechny pokusy o mír. Máme morální právo nezasednout k jednacímu stolu s OOP ... nepotřást rukou, která tiskla spoušť. Máme sílu odmítnout s odporem návrhy OOP - a pak se stát nevědomky partnery v pokračujícím cyklu, se kterým jsme museli do nynějška žít: války, terorismus a násilí. [Před schvalováním Mírových smluv z Osla v Knesetu]
Je nám souzeno žít společně na stejné půdě, ve stejné zemi. My, vojáci, kteří jsme se vrátili z bitev poskvrnění krví; my, kteří jsme viděli jak byli před našima očima zabiti naši příbuzní a přátelé; my kteří jsme přišli ze země, kde rodiče pohřbívali své děti; my kteří jsme bojovali proti vám, Palestincům, vám dnes říkáme hlasitě a jasně: Už dost bylo krve a slz. Dost! [Po podpisu Mírových smluv z Osla]
Šaron nepotřebuje dialog; on potřebuje dobrou psychiatrickou péči. (reakce na Šaronův projev ze 4. března 2002, kde tvrdil, že k mírovému jednání lze Palestince donutit jen vojenskou silou)
"Osmdesát procent médií je proti nám, ti Steigerwaldové a Mášové proti nám vedou válku, a jedna z prvních věcí, kterou přijmeme po volbách, bude nový tiskový zákon, který tyhle balkánské poměry změní," prohlásil po Grossově rezignaci rozzlobený premiér Jiří Paroubek (ČSSD). (září 2005, mj. Respekt č. 39/05)
Nejenom studená válka skončila, skončilo i období po studené válce. (18. říjen 2002)
Teď uvidí, kolik máme divizí. (po smrti J. V. Stalina v roce 1953, v reakci na Stalinovu otázku "Kolik divizí má papež?", jíž sovětský diktáror odmítal účast Vatikánu na mírových jednáních po 2. sv. válce)
On mluví jasně ve jménu Židů. Nade vší pochybnost obviňuje německý národ z nespravedlivého chování vůči Židům a dělá ze sebe mluvčího židovských válečných zločinců. - zhodnocení papežova vánočního projevu (viz výše) v tajné zprávě Říšské bezpečnostní služby
Mírem není nic ztraceno, válkou může být ztraceno všechno. - Citát umístěný na Zvonu míru na pahorku Colle di Miravalle v Dolomitech
Modlíme se za spravedlivý mír, nikoliv za mír utlačovatelský, za mír, jenž je v souladu s lidskými právy. (...) Mocnosten, jež okupují cizí území, říkáme: vládněte lidsky; chování vůči zajatcům a národům okupovaných území je nejjistějším znakem civilizovanosti. Boží požehnání anebo prokletí, jež spočine na vaší vlastní zemi, závisí na způsobu, kterým užíváte svou moc nad těmito národy. - velikonoční poselství na Radiu Vatikán, 1941
Nevím, jakým bych byl dnes člověkem, kdybych bojoval v íránsko-irácké válce. Problém je v tom, že íránští filmaři jediné, co mohou dělat, je zpochybňovat poměry. Ostatně prací filmaře je kladení si otázek o stávající realitě.