Argumentace, při níž se odmítne problém poukazem na protipříklad, je v podobných debatách nejen logicky a věcně, ale hlavně morálně vadná. Když se hospodyni připálí hrnec s rýží, je masivní většina zrn nespálená. Nicméně hospodyně spálila rýži, každý to pozná, všecko smrdí. - Petr Piťha v přednášce "Velká iluze českého školství", přednesené 2. dubna 2008 na zahájení Pedagogických dnů na Univerzitě Hradec Králové
Petr Piťha
» Petr Piťha - zobrazit všechny citáty »
Zdroj: http://www.stolzova.cz/stolzova/view.php?cisloclanku=2008041701
Trvám na tom, že škola je především určitý řád, pokud chybí, změní se škola na zábavné zařízení. - Petr Piťha v přednášce "Velká iluze českého školství", přednesené 2. dubna 2008 na zahájení Pedagogických dnů na Univerzitě Hradec Králové
Petr Piťha
Bez potřebného množství vědomostí člověk dost dobře nemůže přemýšlet, protože nemá o čem a novou informaci nemá kam zařadit a s čím srovnávat. - Petr Piťha v přednášce "Velká iluze českého školství", přednesené 2. dubna 2008 na zahájení Pedagogických dnů na Univerzitě Hradec Králové
Petr Piťha
Problém upadající rozumnosti a těžký pokles kvality myšlení je zastírán jednak dostatečným počtem mimořádných výkonů a hlavně triumfálním postupem vědy. V celku však zvláště evropská společnost degeneruje, což je ještě podepřeno nechutí inteligence k potřebné reprodukci. - Petr Piťha v přednášce "Velká iluze českého školství", přednesené 2. dubna 2008 na zahájení Pedagogických dnů na Univerzitě Hradec Králové
Petr Piťha
Univerzity, které se honosí tím, že vychovávají elitu, ji vychovávají okrajově, pokud vůbec, a vždy až v postgraduálním studiu. Elity totiž nemůže být 28 nebo 35 % populace. Elita jsou 2 až 3 % z populace a prvořadých je tak 6 %. - Petr Piťha v přednášce "Velká iluze českého školství", přednesené 2. dubna 2008 na zahájení Pedagogických dnů na Univerzitě Hradec Králové
Petr Piťha
Školy naplněné zbabělci, kteří se zajímají nejprve, a často jedině, o svůj plat, nemohou nikoho vychovat v pevného, pravdivého člověka. Rodiče trvale podrývající autoritu učitelů obecně i konkrétně nemohou očekávat, že učitelé něco zvládnou. - Petr Piťha v přednášce "Velká iluze českého školství", přednesené 2. dubna 2008 na zahájení Pedagogických dnů na Univerzitě Hradec Králové
Petr Piťha
Rovnostářstvím je nesena i nechuť ke klasifikaci a snaha vystačit se slovním hodnocením. Jenomže slabší, nebo pohodlní jedinci se musí včas dozvědět, že jejich výkon ve srovnání s jinými je slabý. Že to nic neubírá na jejich důstojnosti člověka a člena společenství, je druhá věc. - Petr Piťha v přednášce "Velká iluze českého školství", přednesené 2. dubna 2008 na zahájení Pedagogických dnů na Univerzitě Hradec Králové
Petr Piťha
Piťha, Petr
Pitigrilli, Dino Serge