Možná se dočkáme, že se o Hitlerovi nebude smět říkat, že byl v nacistické straně, nebo že komunista Stalin byl lidožrout, protože to bude hodnoceno jako porušování práva na ochranu osobnosti. Zabývá se tím nyní náš úřad, který má ochranu osobností na starosti. Vyšetřuje, jestli se to skvělé právo neporušuje, když se píše o lidech (v jimi zkoumaném případě o soudcích, což jsou také svého druhu lidi), že byli v komunistické straně. Je to zkoumání vskutku ušlechtilé, časem se asi zakážou celé dějiny, protože je tvoří příběhy lidí, kteří někde byli, něco dělali a něco o něčem říkali. To vše může i dnes narušovat ochranu jejich většinou prapodivných osobností, viz ten Hitler. Nebo třeba i náš kokeš Jakeš. Říkat, že to byl komickej komunistickej strejc a šťastně tím zrychlil pád komunismu u nás, se nesmí. Narazilo by to na jeho chráněnou osobnost.
Karel Steigerwald
» Karel Steigerwald - zobrazit všechny citáty »
Zdroj: Karel Steigerwald: Chyťte si člověka a dejte ho do sklepa. Mf Dnes, Názory, 28. I. 2011
Když vraždy zůstávají nevyšetřené a nepotrestané, znamená to pro lidi, že jsou bezbranní a nemají naději na ochranu a na dosažení spravedlnosti. V křesťanské zemi jako je naše se to nesmí stát. (o vraždě svého předchůdce)
Juan Sandoval Íniguez
Svoboda tisku! Máme tolik zákonů na ochranu svobody tisku, a ani jediný trochu spolehlivý zákon na ochranu lidí před tiskem.
Mark Twain
Já si myslím, že národní umělec jako takový je titul, o kterém je těžko mluvit, protože národním umělcem může být podle mého názoru, když umřel a když součet jeho práce leží na stole, na stole národa, a národ si tý práce váží, akceptuje ji, uzná, že ten člověk něco pro ně udělal. A pak ten národ může říct ano, toto je náš národní umělec. Ale když se usnáší o národním umělectví skupina žijících spoluobčanů, ať jsou jakýkoliv, tak je to furt jenom osobní mínění té skupiny. A nemá to s národním umělectvím vůbec co dělat. A je to jenom titul, jenom metál, s kterým se dá kupčit. A proto já si myslím, že národní umělectví je spíš taková komická záležitost. (…) Zas na druhý straně uznávám, že lidi, já nerad říkám lid, protože to je taková více méně štampilka dneska, na celém světě, ale lidi to mají rádi, protože je to velice lidský. A taky by nemělo smysl se proti tomu bouřit, nebo to zesměšňovat, protože bych v první řadě zklamal ty, kterým se to líbí, který mi to přejou.
Jan Werich
Nikdo nemůže říkat druhému jak vidět. Kompozice je způsob vidění a je-li slabá nebo silná, závisí na osobnosti. Její pravidla jsou přejata z práce velkých mistrů a užívána slabými imitátory, kteří s nimi stejně nic podstatného nevytvoří.
Edward Weston
Co dokázal přinést Detroitu a jeho pověsti ... to je jako Scotty v jeho sportu. Vysloužili si právo být výjimeční. Myslím, že pro lidi, kteří jsou skuteční basketbaloví nebo sportovní fanoušci v Detroitu, zůstane mnoho hodnotných vzpomínek. To je něco zvláštního. Ale také si myslím, že musíte přestát zkoušku času, aby si vás vážili tímhle způsobem - jako Scottyho nebo pana Dalyho. [Mike Babcock]
Chuck Daly
Hlavní myšlenkou nemělo být ´Věřte mladým lidem´, ale ´Jedna osobnost je cennější než celý kolektiv´. Vždyť kolektiv může být teprve tehdy kolektivem, je-li složen z osobností, které jsou vedeny opravdu společným zájmem. Rozhodně vědomé i nevědomé (neboť nevědomost neomlouvá) potlačování vývoje osobnosti je zločin proti celé společnosti (myslím, že to není přehnané). (o filmu Starci na chmelu)
Vladimír Pucholt
Steigerwald, Karel
Stein, Ben