Peter Drucker (1909 – 2005)
Americký teoretik a filosof managementu, ekonom a autor související literatury. Platí za zakladatele moderního managementu.
Nejlepší cesta k předpovědi budoucnosti je její tvorba. [The best way to predict the future is to create it.]
Když něco nemůžete změřit, nemůžete to ani řídit. [If you can´t measure it, you can´t manage it. (Tento citát slyšel zajisté téměř každý, kdo za sebou má studium ekonomie. V rámci podnikového vedení manifestoval tento výrok úspěšný postup hospodářských jednotek, které musí býti založeny na měřitelných faktech.)]
Nejvyšší vedoucí společnosti by neměl mít vyšší mzdu než dvacetinásobek platu svého nejhůře placeného pracovníka. […, a companys CEO should make no more than 20 times the salary of its lowest-paid worker.]
Základem podnikání je zákazník, díky kterému současně existuje. On sám dává zaměstnání. [The customer is the foundation of a business and keeps it in existence. He alone gives employment.]
Management je dělat věci správně. Leadership je dělat správné věci.
The most important thing in communication is to hear what is not being said.
Vědomosti je nutné neustále doplňovat, zkvalitňovat, podcěňovat a zvyšovat, nebo se vytratí.
Základ úspěšného leadershipu tkví v práci s posláním - v jeho definici a jasné a pravidelné komunikaci. Lídr stanovuje cíle, volí priority, určuje a udržuje standardy.
To nejdůležitější v komunikaci je slyšet to, co nebylo řečeno.
Whenever you see a successful business, someone once made a courageous decision.
Nikdo nemůže řídit změny. Člověk může být jen před nimi.
Je daleko důležitější dělat správnou věc než dělat věc správně.
We know nothing about motivation. All we can do is write books about it.
Práce vyplní každý jí vymezený prostor.
Až 66% rozhodnutí o přijetí nových zaměstnanců se do 12 měsíců ukáže jako chybné.
Čas je najvzácnejším zdrojom; a pokiaľ nie je riadený, nie je možné riadiť ani nič iného.
Najvyšší vedúci spoločnosti by nemal mať vyššiu mzdu ako 20-násobok platu svojho najhoršie plateného zamestnanca. […, a companys CEO should make no more than 20 times the salary of its lowest-paid worker.]
Základom podnikania je zákazník, vďaka ktorému existuje. Teda zákazník dáva zamestnanie. [The customer is the foundation of a business and keeps it in existence. He alone gives employment. (angl.)]
Můžete se snažit anebo čekat a doufat na zázrak. Zázraky jsou skvělé, ale zoufale nevypočitatelné.