Pondělí, 05. prosinec 2016 | Svátek má Jitka Text je dostupný pod licencí CC BY-SA 3.0 | Přihlášení

Citáty o vzdělání - 31. strana


Tip: u známých osobností se při najetí myší na jméno zobrazí krátké info o daném člověku.
"Nechci pana prezidenta z ničeho vinit, ale v době, kdy takhle vystoupil, vyšel průzkum, podle nějž 93 % obyvatel vyjádřilo své silné výhrady proti Romům. Myslím, že prezident i premiér by se … tu a tam měli postavit proti mínění svých spoluobčanů a vzdělávat je." (Reakce na tvrzení Václava Klause, že se Romům v koncentračním táboře Lety "vlastně nic moc nedělo", červenec 2005.)

Jiří Paroubek
"...tohle byl cíl Ústavního soudu. Aby nás ještě podruhé poslal do školních lavic." Odpoveď na otázku iDNES "Nemyslíte, že jste se teď před celým národem zesměšnili? (Názorovým veletočem, když se ČSSD spojila s komunisty proti vypsání pŕedčasných voleb.) - Interview iDNES, 16.9.2009
Nathan Pusey
Mnoho novinářů a členů univezitní obce nerozumí McCarthymu. Nebyl fašista, ani netoužil po moci. Byl to jen vesnický kluk, špatně vzdělaný, nejistý, vždy v obranném postavení. [Many journalists and university faculty members did not understand McCarthy. He was no fascist, no power-seeker. He was just a country boy, ill-educated, insecure, always on the defensive.]
Jan Procházka
Charakter i bezcharakternost jakékoliv doby je součtem nás samých, nás všech.
André Previn
Myslím si, že česká hudba a skladby Dvořáka jsou krásné. Vaši hudbu hraji a studuji ji, ale osobní vztah k ní nemám.
Polybios | Citáty o vzdělání
Studiem historie se lze nejlépe vzdělat a připravit pro aktivní politický život.
Henri Poincaré
Vědec nestuduje přírodu z důvodu, že je to užitečné. Studuje ji, protože ho to těší, a těší ho to, protože příroda je krásná. Kdyby příroda nebyla krásná, nestálo by za to ji poznat a život by nestálo za to žít. Nemluvím samozřejmě o kráse oslovující smysly, o kráse vlastností a vzhledu. Jsem dalek pohrdání smyslovou krásou, jenže ta nemá nic společného s vědou. Co mám na mysli, je důvěrnější krása, jež pochází z ladného uspořádání částí, a kterou může pochopit čistá inteligence.
Daniel Pipes
Výuka arabštiny je nevyhnutelně zatížena panarabismem a islamismem. (proti arabsko-anglické škole v Brooklynu)
Laurence Peter
Nejtěžší věcí v životě je naučit se, který most přejít a který spálit.
Pinetop Perkins
Vyrůstal jsem tvrdě. Česal jsem bavlnu, oral s mulami, montoval auta a hrál na kytaru a klavír. Co jsem se naučil, naučil jsem se sám. Nechodil jsem moc do školy. Tři roky. [I grew up hard. I picked cotton and plowed with the mule and fixed the cars and played with the guitar and the piano. What I learned I learned on my own. I didn’t have much school. Three years.]
Fotografování koláče může být umění. (Irving Penn při otevírání svého nového studia v roce 1953)

Pacheco a jeho žáci, včetně zetě, vyznávali objektivní realitu výtvarné myšlenky tak zaníceně a bezvýhradně jako florentští novoplatonikové.
Pavel VI.
Dnešní člověk raději naslouchá svědkům, kteří něco dokazují činy, než učitelům, kteří to vykládají slovy, a učitelům naslouchá jen tehdy, jsou-li zároveň i svědky.
Louis Pasteur
Poněvadž jsem hodně studoval, věřím jako bretoňský sedlák. Kdybych byl studoval ještě více, věřil bych jako bretoňská selka. (Často opakovaný výrok v různých obměnách. Pozn.: Bretoňsko je známo jako nejpevnější bašta katolicismu ve Francii.)
Ulrich Parzany
Bible je jako mapa. Studovat ji ještě neznamená, že se dostaneme do cíle. Je třeba nasednout do auta, nastartovat a jet.
Řečtí náboženští představitelé se nestřílejí, ale věší. Prosím, respektujte tuto naši tradici! - Damaskinova odpověď na vyhrůžky velitele SS v Athénách Jürgena Stroopa, že jej nechá zastřelit za jeho protesty a obstrukce ohledně deportací Židů. Nevzdělaný Stroop si to zastřelení posléze rozmyslel, a patrně mu nikdy nedošlo, že by měl být uražen, protože arcibiskup tímto výrokem fakticky přirovnal Třetí říši k nejbestiálnější tyranii 19. století, Osmanské říši Mahmuta II. (odkazoval totiž na osud konstantinopolského patriarchy Gregoria V., zavražděného na příkaz sultána v roce 1821)
Maurice Paléologue
Jeho pohled byl najednou pronikavý a něžný....přímý a přesto vzdálený....když byl vzrušený...jeho žáci se stali přitažlivými. (o Rasputinovi) [His gaze was at once penetrating and caressing ... direct and yet remote. . . . When he was excited ... his pupils became magnetic.]
Francisco Pacheco del Río
Pacheco a jeho žáci, včetně zetě, vyznávali objektivní realitu výtvarné myšlenky tak zaníceně a bezvýhradně jako florentští novoplatonikové. - Marcelino Menéndez y Pelayo
Publius Ovidius Naso
Je dobře učit se i od nepřátel.
Tillman Otto
Hudba sama nic nezmění. Ale je zde více ran, více korupce v politice. Generace po generaci může mít lepší svět - musíme se učit od svých rodičů. [The music itself hasn’t changed. But there are more gunshots, there’s more corruption in politics. Generations after generations might have a better world - we need to learn from our parents.]

© 2009–2015Citáty Ochrana údajů | Kontakt