Sobota, 03. prosinec 2016 | Svátek má Svatoslav Text je dostupný pod licencí CC BY-SA 3.0 | Přihlášení

Citáty o vzdělání - 30. strana


Tip: u známých osobností se při najetí myší na jméno zobrazí krátké info o daném člověku.
Synesios | Citáty o vzdělání
Filozof nesmí být nevzdělaný, musí být Helénem v plném smyslu tohoto slova; to znamená, že musí znát celou klasickou literaturu.

Richard Steele
Celkovým cílem našeho listu je poukázat na špatné způsoby života, odhalit zlomyslnost, marnivost a afektovanost a doporučit celkovou jednoduchost v oblékání, hovoru a chování. (o časopisu The Tatler)
Herbert Spencer
Hlavním cílem vzdělání není vědění, nýbrž jednání.
Thilo Sarrazin
Německo přirozenou cestou hloupne, protože imigranti z Turecka, východní Evropy a Blízkého východu mají většinou jen nízké vzdělání, a navíc mívají více dětí než sami Němci.
Jaroslav Róna
Přál bych panu Knížákovi, aby se dožil ještě minimálně příštích dvaceti let, aby se dozvěděl, jak se bude hodnotit jeho éra v čele Národní galerie.
Ještě včera jsem důrazně protestoval u generálního tajemníka ministerstva zahraničí proti opatřením vlády a ještě jednou jsem ho upozornil, na všechno nehumánní a protikřesťanské ve způsobu a rozsahu boje vedeného proti Židům. Řekl jsem také, že Svatý otec bude hluboce zarmoucen, když uvidí, že se Maďarsko, až dosud považované za křesťanský národ, dalo cestou, která je v rozporu s učením evangelia. - zpráva Svatému stolci z konce dubna 1944
Henry Rosovsky
Lidé na celém světě studují jeho myšlenky a debatují o nich. Podle mě byl jednoznačně jedním z nejvlivnějších politologů posledních padesáti let. (o Samuelu Huntingtonovi)
Oskar Roehler
Příběhy nacistů, tak jak se učí na školách, už byly všechny odvyprávěné. Jsou důležité pro generaci, která nějak musela zpracovat svůj vztah ke Třetí říši, a která tak potažmo viděla své rodiče jako nepřátele. Myslím, že nadešel čas to vše zhodnotit znova a začít porovnávat. Najednou zjistíte, že lidé tehdy byli ješitní, toužili po moci a vlivu, stejně jako jsou nepoctiví dnes. (o filmu Jud Süß - Film ohne Gewissen)
Jeho pohled byl najednou pronikavý a něžný....přímý a přesto vzdálený....když byl vzrušený...jeho žáci se stali přitažlivými. [His gaze was at once penetrating and caressing ... direct and yet remote. . . . When he was excited ... his pupils became magnetic. - Maurice Paléologue]
Lars Lokke Rasmussen
Pokud by mého syna ve škole učila učitelka v nikábu, je mi jedno, jestli se to děje na třech nebo tří stech jiných školách. I jeden nikáb je příliš. (o belgickém zákazu nošení burky)
Přisoudili jsme historii úlohu posuzovat minulost a učit přítomnost, aby se budoucnost stala užitečnou. Já sám si nekladu tak vysoké cíle. Snažím se jen ukázat, jak se události skutečně staly.

Petr Piťha
Přepis přednášky Velká iluze českého školství
Petr Piťha
Univerzity, které se honosí tím, že vychovávají elitu, ji vychovávají okrajově, pokud vůbec, a vždy až v postgraduálním studiu. Elity totiž nemůže být 28 nebo 35 % populace. Elita jsou 2 až 3 % z populace a prvořadých je tak 6 %. - Petr Piťha v přednášce "Velká iluze českého školství", přednesené 2. dubna 2008 na zahájení Pedagogických dnů na Univerzitě Hradec Králové
Petr Piťha
Rovnostářstvím je nesena i nechuť ke klasifikaci a snaha vystačit se slovním hodnocením. Jenomže slabší, nebo pohodlní jedinci se musí včas dozvědět, že jejich výkon ve srovnání s jinými je slabý. Že to nic neubírá na jejich důstojnosti člověka a člena společenství, je druhá věc. - Petr Piťha v přednášce "Velká iluze českého školství", přednesené 2. dubna 2008 na zahájení Pedagogických dnů na Univerzitě Hradec Králové
Petr Piťha
Problém upadající rozumnosti a těžký pokles kvality myšlení je zastírán jednak dostatečným počtem mimořádných výkonů a hlavně triumfálním postupem vědy. V celku však zvláště evropská společnost degeneruje, což je ještě podepřeno nechutí inteligence k potřebné reprodukci. - Petr Piťha v přednášce "Velká iluze českého školství", přednesené 2. dubna 2008 na zahájení Pedagogických dnů na Univerzitě Hradec Králové
Bez potřebného množství vědomostí člověk dost dobře nemůže přemýšlet, protože nemá o čem a novou informaci nemá kam zařadit a s čím srovnávat. - Petr Piťha v přednášce "Velká iluze českého školství", přednesené 2. dubna 2008 na zahájení Pedagogických dnů na Univerzitě Hradec Králové
Petr Piťha
Trvám na tom, že škola je především určitý řád, pokud chybí, změní se škola na zábavné zařízení. - Petr Piťha v přednášce "Velká iluze českého školství", přednesené 2. dubna 2008 na zahájení Pedagogických dnů na Univerzitě Hradec Králové
Petr Piťha
Argumentace, při níž se odmítne problém poukazem na protipříklad, je v podobných debatách nejen logicky a věcně, ale hlavně morálně vadná. Když se hospodyni připálí hrnec s rýží, je masivní většina zrn nespálená. Nicméně hospodyně spálila rýži, každý to pozná, všecko smrdí. - Petr Piťha v přednášce "Velká iluze českého školství", přednesené 2. dubna 2008 na zahájení Pedagogických dnů na Univerzitě Hradec Králové
Petr Piťha
Školy naplněné zbabělci, kteří se zajímají nejprve, a často jedině, o svůj plat, nemohou nikoho vychovat v pevného, pravdivého člověka. Rodiče trvale podrývající autoritu učitelů obecně i konkrétně nemohou očekávat, že učitelé něco zvládnou. - Petr Piťha v přednášce "Velká iluze českého školství", přednesené 2. dubna 2008 na zahájení Pedagogických dnů na Univerzitě Hradec Králové
Jiří Paroubek
"Vám bych radil, abyste šli třeba do cukrárny, tam je vaše místo. Nebo tady máme nějaké cucy na klacku, tak jim je dejte, ať je klid." Ke studentům, kteří volali "Kdo vám to věří", při mítinku ve Příbrami., zdroj: PLAVECKÝ, Radek. Paroubek v Příbrami vykryl další vajíčkový útok. Novinky.cz [online]. 2009-05-22 [cit. 2009-06-18].

© 2009–2015Citáty Ochrana údajů | Kontakt